11. December 2019 4 minutit lugeda

Nutikell – eratreener Sinu randmel

Nutikell on nagu eratreener sinu randmel, mis teeb treenimise ohutumaks ja tõhusamaks.

Meie treenerid Ülle ja Siim on kaks kuud kasutanud uut Huawei GT2 nutikella. Kas ja kuidas see nutikas abiline neid igapäevaelus ja spordisaalis aidanud on ning mida peaks harrastaja nutikella valides jälgima, räägivad nad pikemalt järgnevas loos.

Reval Spordi spordijuht, personaal- ja rühmatreener Ülle Ptšelovodova veedab iganädalaselt spordisaalis ligikaudu 10 tundi, lisaks sellele veel suure osa väljas kõndides. Rühma- ja personaaltreener Siim Kelnerit võib meie spordisaalides kohata aga koguni 20 tundi nädalas. Ka nii kogenud spordiinimesed vajavad tarka abilist, mis nende treeningute ja elustiili kohta nõu ja tagasisidet jagab.

GT2 arendamisel seadis Huawei fookusesse mitmekülgse tervisejuhtimise ehk siis eesmärgiks on anda kella kandjale tehisintellekti ja algoritmide abil pidevat tagasisidet tema tervise kohta nii igapäevategevustes, treenides kui ka magades.

Ülle on küll suur spordiinimene, kuid enda sõnul vähem nutiseadmetest sõltuja, mistõttu ei olnud ta enne Huawei GT2 kella kasutamist paljude funktsioonidega varem kokku puutunud. Igapäevaselt kasutab ta kellal erinevaid “Workout” režiime, millega saab jälgida trennides kulutatud energiat ja pulsitööd. Lisaks on tema sõnul huvitav jälgida unerežiimi näitajaid – kuidas pulss on mänginud ja milline on une kvaliteet. Sellist infot ei ole ta enne kella kasutamist enda kohta saanud.

Siim jälgib kella abil igapäevaselt kõige madalamat pulssi, mis näitab kaudselt ära tema kurnatuse astme. Ta selgitab, et kui kõige madalam pulss on tõusnud, siis on järelikult ka rohkem pingutatud ja tuleks tagasi tõmmata. Teisalt jälgib unenäitajaid ja nende muutumist ajas. Siimu sõnul on tal sügavat und alati liiga vähe olnud ning on selle nimel teadlikult tööd teinud ja veendunud, et näitajad on nüüdseks paranenud.

Samuti kiidab Siim võimalust läbi GT2 kella telefonikõnesid pidada, mis on eriti mugavaks lahenduseks trenni ajal ühenduses olla. Suurema, 46mm kellaga saab Bluetooth kõnesid saab teha ka siis, kui telefon on sajakonna meetri kaugusel. Nutikella mälumaht võimaldab seadmele salvestada kuni 500 mp3 formaadis laulu, niisiis puudub vajadus telefoni endaga treeningsaali või jooksurajale kaasa võtta.

Harrastajatele soovitavad treenerid nuti- või spordikella näiteks selliste lihtsate aktiivsuse näitajate jaoks, nagu päevane sammude arv ja aktiivsus tavaelus.  Ülle hinnangul võib see olla heaks motivaatoriks, et inimesi näiteks tihedamini toolilt püsti tõusma ja liikuma meelitada.

Siim lisab, et harrastajale on nutikell hea viis, kuidas pulsi muutumist pikema aja jooksul jälgida. Tihti on nii, et treeninguid alustades on pulss kõrge, kuid mõne aja möödudes, kui treeningkoormus pole veel tõusnud kohaneb pulss madalamaks. See annab mängu just südametöö efektiivsemaks muutumisest ning ka hapnikutranspordi paranemisest.

Huawei GT2 katab 15 erinevat spordirežiimi pakkudes treeningueelset andmeanalüüsi, andmete salvestamist treeningu vältel ning kogutud andmete pinnalt professionaalset treeningujärgset nõustamist – nagu eratreener randmel, mis teeb sportimise ohutumaks ja tõhusamaks.